Trips

Scala dei Turchi

Scala dei Turchi, Sicily

Podczas podróżowania po Sycylii raczej nie martwiliśmy się o pogodę. Podczas pierwszego tygodnia na wyspie codziennie cieszyliśmy się słońcem, wysoką temperaturą i przyjemnym, delikatnym wiatrem.

Do Realmonte w pobliżu którego leżą słynne tureckie schody, wybraliśmy się z Syrakuz w słoneczny, ciepły dzień. Jakież było nasze zaskoczenie kiedy dojechaliśmy na miejsce(a podróż trochę trwała) i zobaczyliśmy deszczowe chmury…Czasami na tej wyspie ciężko o deszcz, a my akurat trafiliśmy na pochmurną pogodę. Nasze humory trochę podupadły, nie widzieliśmy plusów tego stanu rzeczy dopóki nie zeszliśmy na plażę nieopodal miejsca docelowego. Przed nami ukazał się nieziemski widok, połączenie chyba wszystkich odcieni niebieskiego: lazur i turkus Morza Śródziemnego pięknie kontrastował z granatem i błękitem ciężkiego od deszczu nieba. Dalej było jeszcze lepiej bo do palety barw doszła wapienna biel klifów.

Samo miejsce zachwyca, ciężko uwierzyć w to, że jest to dzieło Natury, a nie człowieka. Piękne, wyżłobione przez wodę i wiatr klify które przybrały kształt schodów.  Cud natury wpisany na listę UNESCO, niewątpliwie miejsce warte odwiedzenia.Scala dei Turchi, Sicily

Scala dei Turchi, SicilyKiedy wracaliśmy na miejscu nie było już praktycznie nikogo i chociaż zwlekaliśmy naprawdę długo, udało się nam dotrzeć do auta zaraz przed wielką ulewą. Nie ominęła nas jednak mżawka i trzaskające pioruny, które przyprawiały mnie o gęsią skórkę ale z całą pewnością mogę stwierdzić, że pogoda była idealna. Z bezchmurnym niebem i tłumami ludzi Scala dei Turchi nie zachwyciło by mnie tak bardzo.

5 1 vote

Ev
Ev
Megly

Te chmury, ten kolor wody. Marzenie. Tam jest jak w bajce, jak w raju. Chciałabym to zobaczyć na własne oczy. Dlatego tak kocham podróżować, bo to, co możemy zobaczyć, na natura, nieziemskie krajobrazy zostają z nami. Coś wspaniałego. Zdjęcia mistrzowskie 🙂 Pozdrowionka 🙂

kosodrzewina79
7 lat temu

Już nie wiem co piękniejsze – widoki czy Ty?

Klaudia

Zdjęcia robią wrażenie, motywujesz coraz bardziej, żeby w końcu odnowić paszporty 🙂 Nie potrafię napisać nic ponad to, że jestem zachwycona 🙂

Dobre Dla Urody
7 lat temu

OMG! Jak ja kocham Twoje zdjęcia! Cudowne ujęcia, widoki aż dech zapiera i ty, taka piękna *-* !

Kinga

Ale piękne zdjęcia 🙂 Oglądałam je dobre 20 minut 🙂

milosniczka natury

Po prostu pięknie. Cóż, więcej napisać 🙂

Miss Moonlight

Niesamowity post kochana <3 Zdjęcia jak zawsze mnie zachwycają, co za widoki, a błękit wody mnie normalnie powalił !!! W cudowną podróż nas zabrałaś, za co dziękuję 🙂 oczywiście nic nie zastąpi wrażeń i widoków na żywo, ale zawsze to jakaś namiastka 🙂 i Ty kochana wśród tych cudów natury, niczym kolejny cud, taka piękna i nostalgiczna, ze znaną tylko sobie zadumą ogrzewasz każde zdjęcie <3 uroczo !!!!

Dużo ciepła zyczę i do miłego kochana <3

Alice
7 lat temu

Zazdroszczę Ci tak utalentowanego fotografa. Zdjęcia są tak dobre, iż wydaje mi się, że jestem na tej wyspie:-) Cudownie się opaliłaś 🙂

Ada

Matko, jak tam pięknie. Urzekła mnie kolorystyka wody oraz nieba. Jeśli o cuda chodzi to moim zdaniem te najwspanialsze są stworzone właśnie przez naturę, a nie człowieka 😉
Twoje zdjęcia również bardzo mi się podobają. Przywiozłaś ze sobą wiele wspaniałych wspomnień i miło, że się nimi tutaj z nami dzielisz 😉
Nigdy nie byłam na wakacjach za granicą 🙁 Mam nadzieję, że z czasem się to zmieni.

Agnieszka
7 lat temu

Przepiekne zdjecia! Mozna poczuc magiczny klimat tego miejsca!

ADSTRANGER

piękne zdjęcia! I super pamiątka zarazem *-*

Zoya

bajecznie! <3

Paullastyle

Przepiękne zdjęcia <3

Piękne zdjęcia. Aczy można tam wynając samochód aby ułatwić sobie zwiedzanie?